Saturday, April 10, 2010

TODAY.. I FOUND OUT WHY...

hari ini supposedly da janji nak study dengan mama and diri sendiri but I am in no mood for book but I did face(the)book. if u get what i mean. wink sikit!
tak tau la ape kne dgan mood harini. cuz i feel so excited and energized by one perasaan iaitu, perasaan utk kacau org lain.kacau here means, macam nak annoy org lain. malangnye some of my frens tak online. yang online pula tade mood utk dikacau.sape2 yg boring and nak kene kacau please tell me asap. i cant hold on any longer!syifa suke merepek btol!
oh oh..bye the way, mase tgh dlm toilet I mcm didatangi satu pedoman..eh eh bukan2...maybe lebih tepat, insight kot. doesn't matter..sbb my bahasa and english mmg x pernah ikot skema kementerian pelajaran Msia.
lupe kan itu, tgk apa yg I mention just now,pernah x..korang buat mcm nie agaknye eh

 some WHY's and WHAT's ( a-big no-no food for me) : 


1. I always refuse to eat french fries esp. MCD punye. when people asked me why don't eat?, I ll say, sorry x suke. but actually saye pentipu tegar! I can eat that junk the whole night.  I refuse to eat sbb once i eat fries, my hands and mouth cannot stop functioning. i get addicted to something very-very-very easily,nak nak junkies. mcm apple pie tape addicted cuz it contains nutrition and  (high) in calories too. ahaks! otherwise, eating fries like crazy will only get u cancer. so limit kan consumption okie?

2. secondly! i hate ice cream! always avoid to eat em.. cuz once i eat akan jadi mcm no 1 juga.. i will eat that the whole day and i can, believe me! i wont feel muak pun. betapa hebatnya penangan ice cream. mungkin sistem kekebalan terhadap makanan2 manis saye sgt rendah. cuz I have a sweet tooth and it never comes loose! so do not offer me an ice cream :( tapi kek boleh! and the pastries family! egg tart! senyum luas2! :P

3. popcorn! popcorn..yes you! very high in calories, but almost zero nutrition. sbb dia sweet but processed food. tu yg x elok. nak2 u makan masa tgk wayang. mak aih..I penah mkn popcorn dengan my piu2..and I can't stop eating that! penat je berpuasa popcorn sekian lama..tgk2 pecah juga sbb piu2..haih..hang jaga naaaa! so makanlah jagung sebenar kat pasar malam. murah yet nutritious! -and membantu usahawan kecil2an juge :D

4. Satay! mase kcik satay was in my top list. tahniah sbb tercalon. but as I grow up.. i know x elok mkn satay cuz i'm allergic to *peanut* sauce,pity me cuz i ada sinus so keluarga nuts x boleh, ayam pun actly x boleh but belasah je sbb i aint a vegan. lagi satu sbb my belly compartment sgt besar. I'm not gonna eat 10 cucuk and happily full. it takes wayy more than that. so drpd u makan 1 stick satay yang ada carbon and berkalori 100 lebih baik mkan real food. mcm nasi goreng cina or bihun sup (janji dua2 food nie not my everyday food-saye x mkn tawar.ahaks),but ia  mengenyangkan and menyihatkan.and for health sake, mkn satay msti makan skli ngn cucumber okie!

tu je for tonight..actually there are tons of lie I've already poured just to stop people from questioning my action/reaction about something, and in this case food la kan. everything happen for a reason dude. but somehow to elaborate the reason sgt panjang. so kene cut it short terjadi lah lie. Dlm konteks ni, I hope ia tidak memudaratkan sesiapa. sbb tipu yang memudaratkan kemaslahatan org lain adalah dosa. even tipu itself pun da dosa kan. sorry folks.lagi satu i might call this action as being defensive. being defensive ain't a crime? akta tak ada pun :P hehe


btw maybe some people would say that im a health freak..actually sometimes la. according to food. kalau rasa x berbaloi makan, i wont eat. sbb food to me, really a big fat matter. eat is indulging bg saye. syarat utk masuk perut saye is as simple as satisfying :)
 thats all. 

thats y:::::
I still eat apple pie (pastries) like everday and no kidding, cakes cuz i'm crazy for em, irresistable burger, addictive Extreme mocha blended, yummy cream puff, donut yang gebu, and ada lagi guilty pleasure punya food. to be honest my daily food intake can be catogarized as unhealthy.one of  my resolution in the next 2 years is makan proper meal. so..he he ..still got time!heee~

 okie mcm da pjg sanggat je.. kne ready to sign and kiss off! muacks! 
salam
nitey!

No comments:

Post a Comment