Friday, June 18, 2010

23 things



First and foremost thanks to cik bume yang sudi tag saye.. U're soO mean and the best! teehee..so tanpa melengahkan mase saye ingin memulakan majlis dgn menjawab 23 pasal diri saye..ini ape yg saye rase...so kalau korang rase cam bercanggah..sile senyap! OK start!


1. Name betul saye ade 1 but name tipu ade banyak. kawan2 byk call me Pha, Syifa (of course) , Bear, P, Cubi. But family saye biasenye call me Tatan, adek or Intan. Paling saye suke of course SYIFA. 

2. Intan ni arwah nenek (tok mak) saye yg bagi.  She liked that name a lot. So memandangkan Saye cucu pertame perempuan, So Jadi la name timang2 tinggi I. 

3. Anak Bongsu and saye ade abg besar. 

4. Abg besar saye betul2 setahun lebih tua dari saye sbb birthday kami same!

5. Saye adelah seorang Jamadilakhir /LEO/bertahun Naga/Aug.

6.  Saye rimas dgn org pengotor dan x kemas brg elok2. Contohnye lepas minum letak atas meja instead of basuh or Balik rumah letak beg sepah2 instead of simpan kat tempat sepatutnye. Tolong buat bende tu semua on the spot!

7. Allergic to dust. Kalau dust x wujud kan bagus atau ade invention such as Dust-proof. mmg I beli!

8. Saye suke pegi mall utk sight seeing and bukan shopping. Dan saye suke perjalanan jauh kalau naik kereta sbb I simply love sleeping in the car!

9. I shop when needed. Kalau ade duit pun saye x shopping sbb saye cam x tau nak bli ape. mmg bukan shop-wise! but I love beli groceries and saye byk invest duit on food/beverages

10. I think I'm fussy. 

11. Always mistaken by people as someone who talks a lot all the time. yes! I'm a chatter but only to certain people at certain times. When letih/X ada mood/ xsuke org.. I will shut up like nobody business!

12. My voice sounds childish, people will stare at me once I talk if they meet me for the 1st time. Dulu mmg jatuh self esteem but now, Da biase..Kdg2 xpasan pun until my mom told me :)

13. Kadang2 saye rase saye mcm pompuan lemah lembut. Sbb saye tak tgk bola, xsuke ESPN, saye x pndai drive manual sbb takut, etc. But saye pun ade boy side mcm saye rase saye kuat physically krn saye boleh tolak almari besar, angkat katil sorg2 (ikot berat), buat kerja2 laki mcm panjat tangga betulkan lampu, boleh tarik teh mcm mamak, etc. I guess that makes me normal :)

14. No one can force me to stop what I want to do or buy :P

15. Saye tak suke tgk cerita yg memerlukan saye mengguna emosi yang berlebihan..mcm cerita sedih..Sbb saye .. Just don't like it

16. Saye suke cakap cepat2 kadang2 dalam satu nafas je.

17.  I love making my own decision. People can say their point of view to me as reference. But the one who decide would be me. My mom train me to be that way. So saye x kan ubah.

18. Most of my Friends said that I can get along with many people.. But the truth is..Only certain very little people I can fit myself with. Trust me!

19.  Saye tak suke procastinate!

20. Saye tak suke show my real feeling or sometimes I just forgot how to do that. But doesn't mean saye hipokrit. I feel comfy doing that.

21. I'm a movie-buff!

22. I feel awkward at times

23.  Tgk balik no 20.. Ok dah.. pastu saye sebenarnye mmg xsuke cakap feeling I tapi I x pandai sorok guna muke, If I dislike things I would show it on my face. I couldn't help it. so eventually org akan tau ape saye rase. aicch!

 Last but not least, Kene tag 3 org.. but I decide to  open tag. so sape2 nak buat, sile sile okie!
thanks for the time kawan2 ;p

2 comments:

  1. hahaha..
    memg ekaula syifa..yg no 23 plg btl..hahahahah
    ignore je org pndg u bla dgr suara u coz, its cute okkk..:)

    ReplyDelete
  2. anonymous..ekau nie sapo?? ahha..thanks tau.aku tau..bukan stakat suare je cute..mlah orgnye juge kan?HAHAH

    ReplyDelete